Gara - Gara Anak Terdengar Perbualan Ibu "Sapulah Air Liur Dikepala Abang Baru La Senang Nak Masuk"

Seorang cikgu wanita yang tengah asyik mengajar mata pelajaran matematik di kelas 2 berlian terhenti setelah melihat telatah seorang anak muridnya..


Dia melihat budak tu meludah atas tangan dan gosok2 kat kepala dia.. Disebabkan perasaan yg penuh curiga dan pelik, cikgu itu terus pergi ke muridnya itu dan bertanya..

 Cikgu : Ahmad, kamu ni dari tadi cikgu tengok asyik meludah atas tangan dan terus kamu sapukan ke kepala !! Kenapa..?

Murid : Ermm.. Matematik nih susah sgt la cikgu..

 Cikgu : Dah tu, kenapa kamu buat macam tu pulak..?

 Murid : senang sikit nak masuk cikgu.. Cikgu : Apa maksud kamu..?

Cikgu tak paham..

Murid : Camni cikgu.. Semalam saya terbangun dari tidur sebab nak pergi kencing.. Saya lalu kat bilik parents saya.. Saya terdengar suara mak saya time lalu tu..

Cikgu: Mak awak cakap ape..?

 Murid : Mak cakap... "ABG, KALO SUSAH NAK MASUK, SAPU LA SIKITT AIR LIUR KAT KEPALA TU.. BARU LAH SENANG MASUK.." Haaa... Tu sebab la saya sapu air liur kat kepala saya cikgu...



Kesimpulannya para suami isteri perlulah berwaspada mungkin kita nampak ini sebagai gurauan namun sebenarnya ia sangat penting kerana anda adalah guru dirumah segala perbuatan anda akan dilihat dan ditiru anak-anak
loading...