Lelaki Ini Rakam Aksi Doktor Nih Tanpa Disedari Di Sebuah Wad, Lihat Apa Yang Berlaku Ternyata Mengajutkkan…


Seorang lelaki yang melawat ke sebuah hospital di Mexico baru-baru ini telah merakamkan aksi seorang doktor wanita yang sedang tidur di sebuah meja di dalam sebuah wad pada sekitar jam 3 pagi di hospital tersebut.
Lelaki yang merupakan seorang blogger itu, kemudiannya telah memuatnaik gambar seorang doktor wanita yang sedang lena tidur dengan caption “Seorang doktor yang sedang lena di mejanya” ke sebuah laman media sosial dengan mengkritik keras tindakan doktor itu yang menurut pandangan beliau, tindakan doktor tersebut untuk tidur adalah tidak wajar dan melanggari etika seorang doktor.
Dr-sleep-cover2
Dr-sleep

Dr-sleep3
Namun, tidak lama kemudian, seorang doktor yang lain telah meninggalkan komen pada gambar tersebut dengan meletakkan gambar beliau yang sedang baring dengan caption ” Saya pun tengah tidur juga.” dan dalam tempoh beberapa jam, gambar tersebut menjadi viral dan doktor dari serata pelosok dunia turut memuatnaik gambar mereka dan rakan-rakan yang sedang tidur di dalam wad hospital.
Kebanyakan orang diluar sana, terutamanya netizen yang lebih selesa mengkritik dan menghina tidak tahu beban dan tanggungjawab yang berat yang perlu dipikul oleh setiap insan yang bergelar doktor perubatan ini di mana, kebanyakan doktor dan jururawat perlu bertugas selama 36 di hospital dan ada kalanya mereka ini bekerja selama 80 jam seminggu tanpa mendapat sebarang bayaran overtime.
Dr-sleep4

Dr-sleep5

Dr-sleep6
Jadi, daripada kita terus selalu mengkritik, ada kalanya lebih baik untuk kita menyelami perasaan seorang doktor. Siapa yang sanggup untuk memperhambakan diri untuk bertugas selama 24 jam sehari tanpa sebarang bayaran lebih dan masih mampu untuk melakukan yang terbaik di dalam tugas kita?
Sebagai seorang manusia normal, tidak salah untuk para doktor ini untuk melelapkan mata berehat seketika terutamanya pekerjaan yang perlu dilakukan adalah sangat mencabar dan penuh dengan stress.
Dr-sleep8

Dr-sleep11

Dr-sleep10

Dr-sleep7
Perlu diingat bahawa, doktor hanyalah seorang manusia biasa dan bukannya sebuah mesin yang mampu beroperasi selama 24 jam sehari tanpa hen
loading...