Kerana Pinangan Di Tolak, Gadis Ini Menjadi Gila


Menikah dengan pasangan yang di cintai adalah impian setiap orang. Namun bagai mana dengan lamaran kekasih yang selama ini kita cintai di tolak oleh kedua orang tua?

Mungkin sukar dan berat menerima kenyataan, seperti itulah yang di alami oleh seorang gadis bernama yuli seorang gadis yang mempunyai ijazah berpelajaran tinggi yang tidak dapat menerima kenyataan apabila pinangan kekasihnya ditolak oleh kedua orang tuanya.

Sehinggalah yuli si gadis muda nan ayu menjadi gila akibat pinangan kekasihnya di tolak oleh kedua orang tuanya.

Berikut kongsian ustaz yang merawat yuli.

Perdana Akhmad Lakoni, seorang ustaz menceritakan dalam Facebooknya, tentang pengalaman menyembuhkan Yuli .

Lihat Juga : Suami Lakukan Huungan Seks Depan Isteri Yang Lumpuh

Ia begitu terharu melihat Yuli yang di lihatnya seperti kehilangan cahaya di wajahnya. "Mak… Aku ingin kawin," begitulah kalimat yang diulang-ulang Yuli, seperti ditulis Ustaz Perdana.

Orangtua Yuli lah yang meminta Ustaz Perdana menyembuhkan penyakit putrinya yang semakin parah.

"Tolonglah, Ustaz... Sembuhkan anak kami, Yuli… Kami sekarang ikhlas dia menikah dengan siapa pun asalkan anak kami sembuh," pinta keduanya seperti dikisahkan Ustaz Perdana.

Permintaan itu disanggupinya dengan cara meruqiyahnya. "Aku menjadi sangat iba pada Yuli. Saat proses meruqyahnya, dengan izin Allah, aku berusaha tulus ingin menyembuhkannya, ditambah orang tuanya sangat menumpukkan harapannya padaku," lanjut Ustaz Perdana.

Pengobatan itu dilakukan beberapa kali, hingga akhirnya Yuli mulai "hidup" lagi. "Wajah Yuli pun menghangat dan cerah dengan semangat baru.

Allah Maha Baik. Pada satu kesempatan khusus Yuli akhirnya mencurahkan isi hatinya padaku. Air matanya meleleh seketika wajahnya berusaha menahan luapan emosi yang membuat wajahnya merah padam."

Yuli merasa sangat sakit ketika orangtuanya menolak lamaran sang kekasih. "Ustaz, hatiku hancur sehancur-hancurnya… orangtuaku tidak menyetujuiku menikah dengan lelaki yang aku cintai.

Akhirnya entah mengapa dada ini terasa sangat nyeri, kepalaku terasa sangat sakit, dan aku kehilangan kesadaran," kata Yuli kepada Ustaz Perdana.

Lihat Juga : Inilah Kehidupan 'Gadis Rimba' Yang Gemparkan Laman Sosial

Agak lama Ustaz Perdana menghabiskan waktu untuk menasihati Yuli agar ia lebih kuat menata kembali kepingan-kepingan hatinya. Perkara patah hati memang tak pernah mudah untuk diatasi.

Akhirnya, Ustaz Perdana yang pernah mempunyai kisah cinta hampir serupa pun menyarankan kedua orangtua Yuli, yang lega melihat kesembuhan putrinya, untuk menjodohkan dengan orang yang dicintainya dan segera dinikahkan.

Yang mengagumkan, Ustaz Perdana menolak uang pemberian kedua orangtua Yuli. "Wang tidak akan dapat membeli cinta sejati. Biarlah cintaku tergantung di langit tinggi.

Ada 73 bidadari surga yang menanti diri yang akan memperebutkan cinta sang mujahid yang syahid," tutupnya.
loading...